Tiger of Sweden
- ‹
- ›
Tiger of Sweden
Tiger of Sweden er svensk, naturligvis, og blev grundlagt tilbage i 1903 i Uddevalla af skrædderne Markus Schwartzman og Hjalmar Nordström. Dengang var målet at producere jakkesæt og derved lokke de svenske mænd fra skrædderne hen til brandets butik og de færdigsyede sæt, der var klar til brug med det samme.
I dag er Tiger of Sweden ejet af den danske koncern IC Companys, og brandet er kendetegnet ved minimalistisk skandinavisk design. Udover jakkesæt er brandet i dag kendte for deres ready-to-wear kollektioner til kvinder og mænd, deres jeans-linje og et stort udvalg af accessories, solbriller og sko. Du finder alt sammen her, hvor vi har samlet de bedste items - endda til gode priser. I vores Tiger of Sweden udsalg kan du nemlig finde de eksklusive styles til fantastiske priser.
Skandinavisk elegance
Jakkesættet er den dag i dag en kernekompetence hos Tiger of Sweden. Der er med andre ord tale om et brand, der er synonymt med rene snit i høj kvalitet. Brandet er nemlig klassisk, elegant, stilrent og moderigtigt, hvorfor det er elsket af modeinteresserede kvinder og mænd.
Investerer du i et jakkesæt, har du ikke bare en klassisk 'uniform', der kan bruges til alle formelle lejligheder, men du har også en blazer, som kan anvendes med et par jeans og en opknappet skjorte for et mere casual look. Fordelen ved at købe et jakkesæt fra netop dette brand er, at kvaliteten og pasformen er i top. Vil du se flere jakkesæt i varierende prisklasser, kan du tage et kig i vores udvalg af jakkesæt, hvor du også finder massevis af andre brands.
Det er dog ikke kun mændene, som dette brand designer smukt og stilfuldt tøj til. Også kvinder kan med fordel vælge items fra Tiger of Sweden, der blandt andet tæller feminine kjoler og elegante frakker. Der er altså lidt for enhver!
Politisk budskab på den internationale catwalk
I 2016 miksede Tiger of Swedens designer Andreas Gran mode og politik i deres Spring/Summer 17 kollektion til herrer, som i høj grad bar præg af etnisk inspirerede mønstre og modige cuts som halterneck toppe, korte blazere og T-shirts i mesh. Men det mest bemærkelsesværdige budskab blev dog fundet i pande- og svedarmbånd, som var prydet med teksten 'Third Culture Kids'. Teksten skal ses som en reference til den yngre generation, som formår at sammensmelte to forskellige kulturer, som de er opvokset med, til en helt ny og tredje kultur.
Den hybride tankegang og røde tråd var tydelig at finde i kollektionen, hvor Andreas Gran i den grad eksperimenterede med sammensætningen af klassiske items med ny cutting-edge fashion og streetwear. Det vidner om et stærkt brand, der, trods dets ultra elegante æstetik, tør at eksperimentere og skabe nye tendenser.
Er du vild med Tiger of Sweden, så se også: